of eigenlijk 'over mij'

Motorbandenzaak is namelijk een eenmanszaak. Jaren geleden reed ik (Rob Geelen) motorrally's en heb daarbij vele delen van de wereld bereden over paden waar de meeste motorrijders nooit zullen komen. Gedurende het uitoefenen van deze hobby was onderhoud en reparatie aan mijn motor een regelmatig terugkomend fenomeen en om de kosten te drukken deed ik dat zelf. Ook op de wegmotoren die ik reed voerde ik alle onderhoudstaken zelf uit.

In 2013 heb ik besloten om naast ander werk de Motorbandenzaak op te zetten. Dit om een kleine bijverdienste te hebben door het verkopen en monteren van motorbanden en omdat de prijzen bij de gerenommeerde motorzaken soms belachelijke vormen aannamen. Al snel kreeg ik ook de vraag of ik een beurtje (en meer) kon doen. Ach, waarom ook niet? Zo groeiden de werkzaamheden uit tot alle motorgerelateerde onderhoudszaken, (schade)reparaties, schaderapportage en dergelijke.

Toen ik in het andere werk tegen stress en overspanningsverschijnselen aanliep heb ik besloten om daarmee te stoppen en mij volledig te richten op wat ik daadwerkelijk leuk vond om te doen: het sleutelen aan motoren! Zonder enige vorm van reclame groeide mijn klantenkring gestaag en daarmee ook de werkzaamheden en drukte. Tot 2020 was de kleine werkplaats van nog geen 50m2 voldoende, maar het begon wel vervelend te worden om overal omheen te moeten werken. Dus uiteindelijk de stap genomen om de zaak te verhuizen naar het pand waar ik nu gevestigd ben.

Belangrijkste voor mij was om de zaak 'open' op te zetten zodat de klant, mocht deze daarin geïnteresseerd zijn, ook kan zien wat er met zijn/haar motor gebeurd. Daarnaast mag de klant altijd vragen stellen over de uitgevoerde werkzaamheden, meekijken en eventueel zelf meehelpen bij het sleutelen aan zijn motor. Ook is het mogelijk om hier een brug te huren waar zelf aan de eigen motor gesleuteld kan worden. Uiteraard ben ik aanwezig om eventueel bij te springen mochten er problemen of vragen zijn.